Uittreksel van het VADE-MECUM – volledige versie beschikbaar bij de Dienst Na Verkoop (DNV) - Tel : 071 82 52 07 • 071 82 52 30 Internationale Garantie van Groupe SEB Producten van Groupe Seb zijn herstelbaar gedurende en na de waarborgperiode en dit in de meeste landen dankzij een netwerk van méér dan 3 400 Authorized Service Partner (ASP) werelwijd. Ze zijn gegarandeerd gedurende 2 jaar vanaf de aankoopdatum tegen fabricagefouten en materiaalgebreken in overeenstemming met de juridische Belgische voorschriften. Belangrijk : Een « herstel- of ruilprocedure » onder waarborg heeft geen verlenging van de oorspronkelijke garantietermijn, noch de hernieuwing van de garantietermijn tot gevolg (uitgezonderd de wettelijke). Voorwaarden & Uitsluitingen Groupe SEB kan niet verplicht worden om een product te herstellen of te vervangen zonder aankoopbewijs. Groupe SEB behoudt zich het recht om de herstelprocedure zelf te bepalen. Iedere interventie éénzijdig uitgevoerd door de verdeler zonder voorafgaand schriftelijk akkoord van Groupe SEB Belgium zal beschouwd worden als een éénzijdige en onafhankelijke commerciële beslissing van de verdeler. De garantie is niet van toepassing bij normale slijtage, voor onderhoud en vervanging van verbruikerstoebehoren noch in volgende gevallen : het gebruik van verkeerd water, bij kalkaanslag (op tijd ontkalken zoals vermeld in de gebruiksaanwijzing), wanneer water, stof of insecten e.d. in het product terechtgekomen zijn, schok, elektrisch overlast, brand- en/of bliksem, e.d., bij professioneel of commercieel gebruik, bij schade aan glazen of porseleinen onderdelen, … bij schade veroorzaakt door een Beperkte garantie Nespresso: de correcte functionering van de Nespresso machine en de levensduur wordt uitsluitend gegarandeerd bij gebruik van Nespresso Capsules. Elk defect dat veroorzaakt wordt door het gebruik van capsules die niet van Nespresso zijn, wordt niet door deze garantie gedekt.   (niet cumuleerbaar met de wettelijke 2 jaar waarborg) 3 jaar op het Nespresso gamma voor producten aangekocht VOOR maart 2012 10 jaar op de metaalstructuur van de roestvrij stalen kuip van de SEB snelkokers 25 jaar op het roestvrij staal & snelkokers LAGOSTINA gamma voor producten aangekocht NA september 2007 en 15 jaar VOOR september 2007 2 jaar op het gamma Accademia Bianca en Nera, het keukengerei, en moka’s LAGOSTINA 5 jaar op de NIET ELEKTRISCHE Rowenta strijkplanken 10 jaar op de handgreep Ingénio 5 TEFAL VANAF maart 2013 Retour product naar de Dienst Na Verkoop voor herstelling Het product moet verkocht geweest zijn aan een consument en moet een gebrek vertonen. (Ten einde de herstellingen aan de consument te kunnen garanderen, vragen wij u waakzaam te zijn over de rotatie van uw producten) Het moet binnengebracht worden bij een ASP en : - voorzien zijn van een garantiebewijs (kasticket of factuur) om beroep te kunnen doen op de waarborg  Product « Nul Uur/D.O.A. » Betreft een product aan een consument verkocht dat binnen de eerste 14 kalenderdagen en vanaf zijn ingebruikname defect is. Het product mag geen sporen van gebruik vertonen (of zéér weinig) en moet noodzakelijk in zijn originele verpakking zitten  Product met een « Å » Omruil code Deze producten staan in het tarief aangeduid met een smiley « Å ». Een lijst is eveneens beschikbaar op aanvraag bij de DNV. Uitsluitingen : breuk – val – verkeerd gebruik – toestel dat functioneert maar met ontbrekende toebehoren en/of onderdelen Na te leven voorwaarden : - Het defect moet noodzakelijk vastgesteld worden - Het defect toestel moet compleet zijn en vergezeld van zijn garantiebewijs (kasticket of factuur) - Het defect toestel moet bij een ASP binnen of moet door een personeelslid van Groupe Seb Belgium nagekeken geweest zijn - U moet duidelijk op uw herstelbon vermelden dat het over een DOA of een product met een omruil code gaat. In het tegenovergestelde geval, zal het product hersteld en teruggestuurd worden. Opmerking : moest een product bij een eventuele controle niet defect zijn, zal de creditnota en/of de omruiling geweigerd worden. Uw verantwoordelijkheid staat hier op het spel. Retour product naar de commerciële dienst Het product werd nog niet aan een consument verkocht en werd beschadigd gedurende het transport van onze opslagplaats naar uw leveringsadres. Hoe te werk gaan ? Stap 1 : Het terugsturen van geleverde/beschadigde/gebroken goederen gedurende het transport mag enkel plaatshebben mits voorafgaand akkoord van onze verkoopsadministratie  FR 071/82 52 98 - NL 071/82 52 99. Uw klacht moet binnen de 72 uren na ontvangst van de goederen ingediend worden. Stap 2 : Uw retouraanvraag wordt voorgelegd aan de Commerciële Directie voor akkoord of afwijzing. Stap 3 : De verkoopsadministratie brengt U op de hoogte van de beslissing (akkoord of afwijzing). Bij aanvaarding moet een kopij van het akkoord bij de goederen/colli gevoegd worden. Onze logistieke afdeling plant de ophaling van deze goederen binnen de 48 tot 72 uren. Stap 4 : Na ontvangst en nazicht van de goederen zal een creditnota opgesteld en verstuurd worden door de verkoopsadministratie (geen fysieke vervanging mogelijk). Uitsluitingen - Producten beschadigd in de winkel blijven uw eigendom en worden nooit vervangen noch gecrediteerd. - Ontbrekend toebehoren in de verpakking : product wordt nooit vervangen noch gecrediteerd. Een schriftelijke aanvraag moet ingediend worden via uw vertegenwoordiger. - voorzien zijn van een duidelijke omschrijving van het defect en reden (model van het document beschikbaar bij de DNV) Procedure behandeling materieel geschil en/of lichamelijk letsel - geplaatst in z’n originele doos of andere sterke verpakking rekening houdend met de risico’s van transport en voorzien van een nauwkeurige identificiëring - moet volledig, proper en ontdaan zijn van alle inhoud (koffie, water, olie, …) Uitzondering waar het product mag omgeruild worden Betreft een product waarvoor Groupe SEB een omruiling toelaat, in plaats van een herstelling uit te voeren. 2 Op gebied van burgerlijke aansprakelijkheid trekken we uw aandacht op het feit dat het aan de vragende partij is om de schade, de tekortkoming, de potentiële fout van Groupe Seb en de betrokkenheid tussen beiden te bewijzen. We vragen u steeds de consument naar de consumentendienst door te sturen of naar zijn verzekeraar. De consument moet zijn product beschikbaar houden voor een eventuele latere expertise. Groupe SEB wijst alle verantwoordelijk af wanneer u dergelijk product zelf aanneemt. Pagina 2

Pagina 4

Voor verenigingsbladen, online mailings en onderzoeksrapporten zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw archief.

Groupe Seb Belgium - September 2015 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication